O cidadán pode exercer o dereito de acceso. Este dereito garante a posibilidade de levar a cabo consultas sobre datos e información pública.
O dereito de acceso poderá ser limitado nos supostos que contempla a Lei nos seus artigos 14 e 15. Entre outros: Seguridade Nacional, Defensa, Política económica e monetaria, para a protección de datos de carácter persoal, etc.
Por que debo identificarme?
O exercicio do Dereito de Acceso abre coa administración un procedemento administrativo que esixe a identificación do solicitante.
Como podo presentar unha solicitude?
De forma telemática ou por outros medios previstos na Lei.
Presentación telemática
O concepto de información pública
Enténdese por información pública os contidos ou documentos, calquera que sexa o seu formato ou soporte, que consten en poder dalgún dos suxeitos incluídos no ámbito de aplicación da Lei de transparencia e bo goberno e que fosen elaborados ou adquiridos en exercicio das súas funcións.
Así mesmo, considerarase información pública a producida polas entidades que presten servizos públicos ou exerzan potestades administrativas, nos termos previstos no artigo 4 da Lei de transparencia e bo goberno.
O dereito de acceso
O dereito de acceso á información pública exercerase conforme ao procedemento establecido na Lei 19/2013, do 9 de decembro, de transparencia, acceso á información pública e bo goberno.
Cando o dereito de acceso á información pública sexa exercido por un concelleiro ou concelleira, na súa condición de tal, seralle de aplicación a súa normativa específica.
Garantías da cidadanía no dereito de acceso
No exercicio do seu dereito ao acceso á información pública garantiráselle á cidadanía:
- A posibilidade de utilización da información obtida sen necesidade de autorización previa e sen máis limitacións que as derivadas de esta ou outras leis.
- A recepción da información pública en formato electrónico ou en papel, segundo teña indicado a persoa solicitante.
- A recepción da información pública na lingua oficial de Galicia na que a solicite.
- O coñecemento das taxas e prezos que, no seu caso, sexan exixibles para a obtención de copias ou para a transposición da información a formatos diferentes do orixinal.
- A realización de propostas e suxestións tanto en torno á información demandada e aos formatos, programas ou linguaxes informáticas empregadas.
Límites ao dereito de acceso
O dereito de acceso poderá ser limitado cando acceder á información supoña un prexuízo para os ámbitos sinalados no artigo 14 da Lei 19/2013, do 9 de decembro, de transparencia, acceso á información pública e bo goberno. Entre as materias nas que a subministración de información estaría limitada atópanse as relacionados coa seguridade nacional, a defensa, as relacións exteriores, a seguridade pública, entre outras.
O dereito de acceso á información pública só poderá ser limitado ou denegado nos supostos previstos na normativa básica. Naqueles casos en que a aplicación dalgunha limitación non afecte a totalidade da información e sempre que sexa posible, concederase o acceso parcial, omitindo a información afectada pola limitación, agás que a información resultante sexa equívoca ou carente de sentido.
Procedemento do dereito de acceso á información pública
Solicitude de información
O procedemento para o exercicio do dereito de acceso iniciarase coa presentación da correspondente solicitude, que se deberá dirixir á persoa titular do órgano administrativo ou entidade que posúa a información.
Cando se trate de información en posesión de persoas físicas ou xurídicas que presten servizos públicos ou exerzan potestades administrativas, a solicitude dirixirase á Administración, organismo ou entidade das previstas no artigo 3.1 da lei Lei de transparencia e bo goberno ás cales estean vinculadas.
A solicitude poderá presentarse por calquera medio que permita ter constancia de:
- A identidade do/a solicitante.
- A información que se solicita.
- Unha dirección de contacto, preferentemente electrónica, a efectos de comunicacións.
- No seu caso, a modalidade que se prefira para acceder á información solicitada.
Motivación
O/a solicitante non está obrigado a motivar a súa solicitude de acceso á información. Con todo, poderá expoñer os motivos polos que solicita a información e que poderán ser tidos en conta cando se dite a resolución.
Orientación e asesoramento
A persoa solicitante ten dereito a recibir orientación e asesoramento para o exercicio deste dereito a través do sistema integrado de atención á cidadanía.
Prazos de resolución e notificación
A resolución na que se conceda ou denegue o acceso deberá notificarse a persoa solicitante e aos terceiros afectados que así o solicitaran, o antes posible e, como máis tarde, no prazo máximo de 1 mes desde a recepción da solicitude polo órgano competente para resolver.
Sentido do silencio administrativo
Negativo.
Datos protexidos
Aplicaranse os límites establecidos no artigo 15 da Lei 19/2013, do 9 de decembro, de transparencia, acceso á información pública e bo goberno.